Nationale betoging 12 mei : de werknemers happen naar adem!

Prijsstijgen, dalende koopkracht... Wij happen naar adem!

Geconfronteerd met de explosie van de energie- en brandstofprijzen en het gebrek aan daadkracht bij de Arizona-regering roepen de vakbonden op tot een nieuwe mobilisatie in gemeenschappelijk front op 12 mei in Brussel. Na verschillende historische betogingen de voorbije maanden is het meer dan ooit noodzakelijk om de druk op deze regering en haar maatregelen die werknemers verarmen, aan te houden.

Terwijl de internationale crisis aanhoudt, wordt de koopkracht van werknemers verstikt door prijzen die blijven stijgen en door een regering die blijft aarzelen om echte middelen vrij te maken om mensen in moeilijkheden te helpen.

Erger nog: in deze context van onzekerheid zet ze haar antisociale hervormingen voort: aanval op de automatische loonindexering, pensioenmalus, stigmatisering van werklozen en langdurig zieken…

Werknemers happen naar adem! Wij hebben al meer dan genoeg bijgedragen!

Waar blijft de bijdrage van de “sterkste schouders”? Hoe lang nog voor Arizona het geld gaat halen waar het zit, bijvoorbeeld bij de grote bedrijven die zich verrijken dankzij de crisis?

Er zijn oplossingen. Het is tijd om ze af te dwingen!

NEEM DEEL AAN DE BETOGING! ALLEMAAL SAMEN DE STRAAT OP DINSDAG 12 MEI IN BRUSSEL OM ONZE STEM TE LATEN HOREN!

Brussel-Noord, 10.00 uur.​